Mmmmm boomkip - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu Mmmmm boomkip - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu

Mmmmm boomkip

Door: Marolinda

Blijf op de hoogte en volg

11 Augustus 2008 | Suriname, Paramaribo

Jaja het verhaal over de beestachtige pannenkoeken zijn jullie al zat............. heb nu pas weer tijd om wat voor de site te schrijven!

Zoals velen al weten is zaterdag 2 augustus Inge in Suriname gearriveerd!!! Na een lange vlucht en taxirit naar de stad heb ik haar meteen meegesleept naar het concert van Dancehall King Beenie Man. Want zo kom je het snelst van je jetlag af..... meteen doorhalen die nachten!!

Dus een week met een hoog party gehalte achter de rug!!! Want als er in ding is dat we saampjes heel goed kunnen is dat wel feesten! Zondag avond naar de Check Out party geweest. Das een feest dat de grote schoolvakantie hier inluid. Woensdag naar discotheek Millenium, donderdag Havana Lounge en zaterdag discotheek Zsa Zsa Zu weer eens bezocht!! :-) :-D
WE DANCED OUR BUTS OFF!!!

Voordat we heerlijk gingen salsa-en in Havana Lounge ben ik met Inge naar White Beach geweest. En het is echt te merken dat de grote regentijd erop zit want het blijft dagenlang droog. En de zon is ook extreem fel! En slimme Inge die vond dat ze zich niet hoefde in te smeren dus je raad al wie erbij liep als kreeftje.... Aangezien de bus niet helemaal tot White Beach gaat (op de heenweg ook extra betaald om ons daar af te laten zetten) hebben we 2 km moeten lopen naar het dichtstbijzijnde dorp waar de eindhalte was. Vanaf de bus ook weer naar huis gelopen (we zijn namelijk zuinig aan het doen en vermijden zoveel mogelijk de taxi) toen Inge's slipper het begaf. Ik snel de Chinees in en heb prachtige zwart met diamanten 'noodslippers' gekocht.

Vrijdag heb ik Inge mijn Paramaribo Zoo laten zien. Natuurlijk een fotosessie gehouden met een van de tapijtslangen. En we zijn in het verblijf bij Terry (Reuzenotter) geweest. Was echt super leuk! Terry deed ons echt aan een hond denken. Steeds de bal weggooien en dan komt hij hem weer brengen, en komt steeds tegen je aan staan en bijt dan speels in je been. Onze rokken waren wel extreem vies na de stoeipartij maar ach toekomstige wildlifemanagers kunnen wel tegen wat viezigheid. Snif snif I smell something fishy..... :-S

Aangezien in Suriname de vreemdste dieren worden opgegeten zoals kaaimannen, boskonijn (agouti), schildpadden en slangen. En Annemiek, Audry en ik vonden dat we ons ook aan iets exotisch moesten wagen. Vandaar dat we JM (L)&(slangenverzorger in P' Zoo) de opdracht hebben gegeven om een boomkip (leguaan) voor ons te regelen. Vrijdagavond was het dan zover.... JM kwam met de boomkip die hij bij ons in de keuken heeft geveld en klaargemaakt. We stonden met z'n viertjes toch raar te kijken naar de diepgevroren boomkip op ons aanrecht. Daarna hebben we hem met knoflook, uitjes en masala gewokt. Het smaakte best goed. Heb er zelf niet veel van gegeten maar Audry en Annemiek vonden het zeer geslaagd!!

Zaterdag was het trouwens inheemsedag. Een feestdag voor de indianen in Suriname met veel eetkraampjes en muziek. Natuurlijk heb ik Inge wat Casiri, Licht alcoholische Indiaanse drank gemaakt van Cassave, laten proeven. Verder is ook huisgenootje Audry na ruim een maand vertrokken richting NL. :-( Nieuwe huissamenstelling: Annemiek, Inge en ik!!!

Zondagochtend met Inge weer even wat cultuur gesnoven met een bezoekje en rondleiding in Fort Zeelandia (waar de december moorden hebben plaats gevonden). Daarna heerlijk gaan zwemmen in Puerto Allegre, waar ik Inge's duikkunsten op de foto heb gezet! En voor het avondeten naar de Roopram voor een heerlijke roti. Inge's eerste roti ever, en t is zeer goed bevallen want dat staat vanavond weer op de planning... Die avond nog heerlijk met Inge en JM gezwommen & basketbal gespeeld bij zwembad VOS. Wel heel apart zo zwemmen in het maanlicht.

Verder zit mijn officiële stagetijd erop. Ben nog wel druk bezig met de conclusies voor het verslag, maar alle berekeningen zitten erop!! Hiep hiep!

Kusjes!!

P.S. Voor alle mensen die op de valreep nog een (verjaardags)kaartje, brief of pakketje deze kant op willen sturen (zodat ik niet iedereen hoef terug te mailen):

Gonggrijpstraat 45, Paramaribo, Suriname


  • 12 Augustus 2008 - 15:04

    Hondje:

    Wie is dat meisje op die foto waar jetlaged Inge onder staat?
    Hondje vindt dat Inge niet zo gevaarlijk moet doen met zo'n grote slang. Bovendien vindt hondje het niet leuk dat Inge zo intiem met zo'n otter doet.

  • 15 Augustus 2008 - 01:23

    : - ):

    Hiep hiep hoera!!!

  • 15 Augustus 2008 - 15:33

    Papa En Antoinette:

    Hieperdepiep,
    Het is vandaag 15 augustus
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en twee dikke kussen van ons

  • 15 Augustus 2008 - 19:23

    Olga En Jadran:

    Hoera, een jarige.
    Gefeliciteerd Marolinda, van Jadran en mij. Zodra Jadran thuis kwam vroeg hij mij of ik al een sms-je naar je had gestuurd. Maar denkend aan jouw problemen met het mobieltje heb ik toch maar voor dit berichtje gekozen.
    Ik heb vandaag helaas geen tijd gehad om naar mijn moeder te gaan, maar binnen een paar dagen zal ik met haar ook weer een briefje aan je schrijven.
    Ik wens je nog een hele leuke verdere dag/avond en tot van de week maar weer.
    Veel liefs,
    Olga.

  • 16 Augustus 2008 - 12:19

    Audrey:

    Maro!! Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik weet dat ik te laat ben, maar ik wilde je gisteren smsen, maar die stomme telefoon wil niet naar surinaamse nummers smsen :( Jullie hebben er vast een mooi feestje van gemaakt he ;) Vind het jammer dat ik er niet bij was! Moet zeggen dat het ook na 5 kleine weekjes alweer wennen is in Nederland! Oh trouwens, foto van mij en dude mag wel verwijderd worden hoor, het contact is nogal stil gelegd haha ;)

    Maak er nog een mooie tijd van daar en ik ben benieuwd wat jullie allemaal nog gaan meemaken daar!

    Liefs

  • 16 Augustus 2008 - 19:56

    Hondje C.s.:

    Marolinda,
    Hondje en alle anderen van Les Meuniers feliciteren jou alsnog (beter laat dan nooit) van harte met je verjaardag.
    Was het gezellig daar aan de Surinamerivier?
    Hondje zegt: pas maar op met dat vuurwerk daar.

  • 19 Augustus 2008 - 14:07

    CF:

    Inge en Marolinda,

    Super veel plezier in Suriname, deze laatste weken :-) boehoe!!! Immens genieten!

  • 20 Augustus 2008 - 18:33

    Melis, Tamar &Ziggy:

    Ingepinguh! Wat zie je er weer overheeerlijk uit in bikini! Graag wat meer foto's ;) Haha...Super om te lezen en zien wat jullie daar allemaal uitspoken! Veel plezier nog! Kus, Melis, Tamar, Ziggy en CF

  • 21 Augustus 2008 - 20:25

    Yvonne:

    Heb de foto's nu ook bekeken. Leuk hoor. Ben zeer benieuwd naar Inge met de vlechtjes.

  • 22 Augustus 2008 - 14:08

    Oma:

    Lieve schat,
    Vorige week was je jarig, maar ik kan je nu pas feliciteren, omdat we nu pas bij de pc kunnen. Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad en als je terug bent moet je hier maar een cadeautje bedenken. Lieve schat, heel veel plezier nog daar in dat verre Suriname en ik hoop je heel gauw weer te zien. Ik mis je.
    Dag lieverd,
    Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2008

Recente Reisverslagen:

06 September 2008

Little peace of heaven.....

23 Augustus 2008

The end is near...

11 Augustus 2008

Mmmmm boomkip

25 Juli 2008

Beestachtige pannenkoeken

17 Juli 2008

Een wereld van verschil!

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 18555

Voorgaande reizen:

12 April 2008 - 02 September 2008

Suriname 2008

Landen bezocht: