The end is near... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu The end is near... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu

The end is near...

Door: Marolinda

Blijf op de hoogte en volg

23 Augustus 2008 | Suriname, Paramaribo


Vorige week ben ik weer naar Galibi geweest. Inge en ik besloten een dag van te voren naar Galibi te gaan. Die ochtend nog snel een hangmat gekocht en een busje geregeld die naar Albina ging. Op Albina kwam ik meteen een jongen tegen met wie ik 2 jaar geleden op Babunsanti zat. Echt heel leuk, nog precies hetzelfde..... very drunk. Gelukkig kon hij een bootje naar Galibi voor ons regelen. Dus na 2 uurtjes op Albina te hebben gezeten op naar Galibi!!! Meteen een plek geregeld waar we onze hangmatten konden ophangen. Natuurlijk meteen naar Galibi Zoo waar ik tot tweemaal toe onder ben gepiest door hetzelfde capucijneraapje... Maar leuke foto's dat ik heb kunnen maken van Inge en de aapjes die haar belaagden!!!

Hadden we eindelijk iemand geregeld die ons die nacht naar Babunsanti zou brengen komt hij niet opdagen. Gelukkig vonden we het niet erg aangezien het schildpadden seizoen toen al was afgelopen (en ik van de jongens die nog op Babunsati werkten hoorde dat er niks meer te zien valt). De volgende ochtend kwamen we erachter dat onze 'gids' in slaap was gevallen. Hoezo deja vu?

Nou wat heb ik verder nog meegemaakt..... Ah ik heb de mijlpaal van een kwart eeuw gehaald!!! :-D :-D
De avond voor de 15e met Annemiek, Inge, Wies & vriendin naar Zanzibar geweest voor heerlijke coctails. Toen Wies de bediening vertelde dat ik om 24.00 jarig was kregen we gratis verjaardags shotjes. En Annemiek was zo lief om een fles champagne te kopen zodat we om 24.00 echt konden proosten. We hebben daar tot na sluitingstijd gezeten toen we echt weg moesten.... Op naar de Havana Lounge. Waar we Au-pair Merel hebben ontmoet en we met zijn drietjes tot vroeg in de uurtjes zijn blijven hangen.

S' ochtends/ s' middags kreeg ik een heerlijk ontbijtje op bed van Inge. Nou das een goed begin van de dag (en de bedorven sinaasappelsap erbij dat vergeef ik haar). Toen beetje brakjes mijn bedje uit sta ik in een prachtig versierde huiskamer! Slingers, ballonnen en vlaggetjes!! Ook was de taart (die Annemiek via een kennis had laten maken), een paars hart met gele sterretje, gearriveerd.
Verder hadden Inge en Annemiek voor de avond van mijn verjaardag dus iets gepland. Het enige wat ik te horen kreeg is dat ik 18.00 klaar moest zijn.... Heeeeeeeeeeeeel vervelend om niets te weten....... en hoe ik ook probeerde ze wilde niets zeggen!!!
Anywayz die avond stroomde de hele tuin vol mensen (waarvan ik de helft niet kende). Uiteindelijk zijn we dus met 3 auto's naar een prachtig plekje aan de Suriname rivier gereden (Parabella ofzo), ongeveer 40 minuutjes van de stad af. Daar hebben we heerlijk gezwommen en geBBQt. Tegen een uur of 02.30 weer richting Paramaribo. Echt een zeer geslaagde verjaardag!!!

Zaterdag zijn we naar Latin Funk geweest waar Dj Chuckie draaide. De dresscode was WHITE. Dus dat was nog even zoeken in de kast. Heel crea geweest met een oud wit truitje van Inge die we aan stukken hebben geknipt voor onze prachtige haar banden...
Merel, Inge en ik mochten gratis naar binnen aangezien Merel de (enorm lekkere) host van die avond kende van het uitgaan in Havana, zelfs toen bleek dat Merels naam toch niet op de gastenlijst stond :-( Daarna nog naar de after party in Mystique geweest. Waar we erachter kwamen dat merel per ongeluk de telefoon van de taxichauffeur in haar tas had gedaan!!! Hahahahaha
De volgende dag kwam die zelfde taxichauffeur langs om mijn telefoon te brengen........ Tja snappen jullie het?? :-S

Verder heeft Inge der haar laten invlechten, gewoon om te kijken hoe het zou staan. Tja je bent in Suriname of niet?! We moesten eerst nog nephaar kopen. De mevrouw zei dat ze normaal 12 pakken nodig heeft dus dat we dat nu ook moesten nemen. Tja dat bleek toch veel te veel dua nu heeft Inge nog 6 pakken donkerblond nephaar over..... dus wie nog vlechtjes wil?!? Ze heeft er bijna 5 uur voor gezeten en weet nog steeds niet of ze het wel leuk vindt.... Terwijl iedereen die we tegen komen zegt dat ze een van de weinige bakra's waarbij vlechtjes echt leuk staat.

Gisteren een fiets gehuurd en eerst langs de kennissen van Inge's ouders geweest. Yvonne en Hette jullie vrienden hebben echt een nieuwe foto van Inge nodig!! Staat daar een leuke foto in de huiskamer met paps mams en zusjes........ en Inge (ongeveer 13 jaar) die een enorm debiele kop trekt. LOL
Daarna weer op de fiets, en op het heetst van de dag (ow zo goed gepland), richting Commewijne gefietst. Waar we als eerste als eerste bij Fort Amsterdam aankwamen (de 3e keer al voor mij). Hangt er een brief op het hek met dat vrijdag de 22e het Fort gesloten is voor bezoekers i.v.m. een personeelsfeestje.... Gelukkig konden we er toch via een zijweg in. Daarna hebben we weer met fietsen en al een bootje genomen om naar Frederiksdorp te komen. Daar even gegeten en geschuild voor de giga regenbui. Tegen het einde van de middag wilde we terug langs Marienburg maar bleek dat je terug alleen met een boot van de plantage zelf kan vertrekken, en die was dus net vertrokken. Dus hebben we aan een groep Nederlandse toeristen gevraagd of we met ze mee mochten. Zij gingen rechtstreeks naar Leonsberg (Waar we de eerste boot moesten pakken) dus hebben we Marienburg maar geskipt. Ach ik laat Inge de foto's van mijn 2 bezoeken wel zien. :-)
Was een heerlijk dagje. Echt weer super om op de fiets door de prachtige natuur te fietsen, en heerlijk over het water te gaan!!

Liefs,

Maro

  • 24 Augustus 2008 - 09:45

    Yvonne En Hette:

    Een leuk en goed verslag met verbazingwekkend mooie foto's. Wat die foto bij Joseph en Ellen betreft: Inge stond toentertijd altijd debiel op foto's. Wij zagen zag dat ene Wies daar ook nog last van heeft. Nog veel plezier.

  • 24 Augustus 2008 - 11:14

    Veerle:

    waw Maro,

    Sjiek zeg hoor!
    Geniet nog van alle pracht en praal
    En hopelijk tot snel!!

    Dikke kus,
    Veer

  • 24 Augustus 2008 - 19:21

    Nora:

    Halloooo!!
    Hallo!
    Vreselijk; het einde is inderdaad alweer in zicht en dan komt deze spuitelf een keer water geven... Ben er nu pas een keer aan toegekomen om te kijken...
    Maar inderdaad superleuke foto's en INGE WAT ZIE JE ER GOED UIT!! Ik vind je echt een ontzettend knap kind op de foto's! Ik ben trots op je! En volgens mij (ik kon het niet helemaal goed zien) staan die vlechtjes je heel goed. Ik kon denk ik een paar jaar geleden met vlechtjes ook goed door voor een Surinaamse 'Big Momma' haha! Weet je nog?!?!

    Maar hopelijk tot gauw en nog heel veel plezier daar.

    En echt Inge: ik vind je mooi! (jou natuurlijk ook Marolinda maar jou ken ik niet anders ;)

    Liefs,
    Nora

  • 24 Augustus 2008 - 19:56

    Els:

    Heey marrroooooooo!
    Nog eens een gelukkige verjaardag! Mn kaartje ontvangen? Grave rebus he :d
    X.

  • 26 Augustus 2008 - 17:13

    Danitsja:

    He marootje,

    Ik ben je niet vergeten hoor. Ik heb al je verhaaltjes gelezen en ben blij dat je het heel erg naar je zin heb.

    Kusjes dani

  • 26 Augustus 2008 - 19:08

    WEBLT:

    Ik begrijp de hint van Inge's laatste mailtje waarin ze iedereen bedankt voor de leuke reacties op de site. Bij deze een leuke reactie van ons...WAT EEN SUPERGAVE SITE! Vooral de foto's zijn er leuk.

    Liefs Elske en Wilco & een dikke knuffel van Britt, Luc en Tijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2008

Recente Reisverslagen:

06 September 2008

Little peace of heaven.....

23 Augustus 2008

The end is near...

11 Augustus 2008

Mmmmm boomkip

25 Juli 2008

Beestachtige pannenkoeken

17 Juli 2008

Een wereld van verschil!

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 18557

Voorgaande reizen:

12 April 2008 - 02 September 2008

Suriname 2008

Landen bezocht: