Curacao!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu Curacao!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu

Curacao!!!

Door: Marolinda

Blijf op de hoogte en volg

06 Juli 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve familie, vrienden, ex-Suriname vriendinnetjes, collega's en onbekenden,

Weer bedankt voor alle leuke reacties, zowel via de mail als de site!!
Als eerste wilde ik kwijt dat mijn verblijf in Suriname is verlengd!!! Jaja.... met wel 1 dag! :-D
Martinair vliegt vanaf 1 september niet meer naar Suriname dus alle mensen die dan nog terug naar NL moeten worden overgeboekt op een KLM vlucht. En die vliegen dus niet op 1 september.

Verder wordt ik onder de stagiaires hier langzaam beroemd. Ik krijg steeds vaker de vraag of ik weet dat ik op een kalender sta. Tja daar kwam ik een paar weken geleden al achter toen Nathalie me een foto liet zien die ze van een kalender op haar stage had gemaakt. Ze was de foto´s aan het bekijken en dacht o my god dat is Maro!!!! Ik sta op de jaarkalender 2008 van STINASU (Stageadres van 2 jaar geleden). Ze hebben dus een foto, waar ik op sta met een Lederschildpad, van mijn waarbenjij site van toen gehaald en voor de kalender gebruikt!!! ZONDER mijn toestemming dus....... tja

Vorige week is er een klein wonder gebeurd.... mijn telefoon heeft na een staking van 13 dagen besloten het opeens weer te gaan doen!! HOERA!! :-)

Verder heb ik met Daan (en de hele Surinaamse bevolking) op 1 juli de afschaffing van de slavernij gevierd. Nu alweer 145 jaar geleden. Hier wordt deze Nationale feestdag Keti koti (gebroken ketenen) genoemd. Dit wordt door alle bevolkingsgroepen grootst gevierd. Maar het zijn vooral de creolen die het straatbeeld bepalen en zich in mooie gekleurde traditionele gewaden hebben gestoken.
Natuurlijk hadden Daan en ik ook beide een pangi (wikkelrok met handgestikte applicaties) en hadden we zelfs een hoofdtooi/doek in elkaar geflansd. Dus in alle vroegte op naar de Waterkant en Palmentuin waar het grootste deel van de festiviteiten zich plaats vinden. Het was een mooie maar bloedhete dag. De eerste dag in weken zonder tropische regenbui (men zegt dat de grote regentijd bijna afgelopen is, aangezien hij dit jaar extreem vroeg is begonnen), en na uren in de volle zon te hebben rondgelopen besloten we aan het eind van de middag even naar huis te gaan. Waarschijnlijk toch te lang in de zon gelopen aangezien we beide misselijk en met hoofdpijn ons bed zijn ingekropen.... na 2 uurtjes slaap waren we gelukkig weer wat beter en zijn we weer richting de stad gelopen (tja deze dagen met die drukte gen taxi te bereiken) om aan de Waterkant wat te gaan eten. En we hebben daarna heerlijk met een djogo (literfles Parbobier) op een bankje aan de Suriname rivier gezeten.
Op de weg naar huis kwamen we langs V-tunnel (soort evenementenhal in een loods) waar leuke Surinaamse muziek vandaan kwam. En aangezien we nog niet gedanst hadden moesten we natuurlijk een kaartje kopen en eens gaan kijken. Er was een gezellig bandje met echte Surinaamse muziek, waar veel Surinaamse jeugd op af kwam. Al snel werden we omringd door jongens die de enige bakra's wel wilde zien dansen..... Tja ach we wilde er toch een vroege avond van maken.

En..... aanstaande woensdag ga ik naar Curaçao!!! Papa zit daar nu en aangezien ik zo dichtbij zit wilde ik wel een bezoekje doen. En Daan gaat gezellig mee zodat we saampjes het eiland kunnen verkennen!! Blauw water, wit strand.......... HEAVEN :-D :-) :-D
Dan heb ik echt het beste van beide werelden gezien. De prachtige natuur en dieren van Suriname en de mooie stranden en zee van Curaçao...... Pfff 3 keer vliegen in 2 maanden... gekkenwerk!

Verder hebben Daan en ik er een nieuw huisgenootje bij. Leuk stel zo met z'n 3en; Annemiek zit aan het begin van der Suriname ervaring, ik over de helft en Daan aan het eind. Leuke meid hoor alleen heeft ze voor mij een verkoudheid uit Nederland meegebracht.... Zit dus met een hoofd vol snot en zere keel in tropisch Suriname heel veel thee met honing te drinken. Aangezien het net in alle hevigheid is uitgebarsten ben ik bang dat het niet over is voor mijn trip naar Curaçao.... :-(

En nu weer hard aan het werk met alle berekeningen. Ben er al 3 weken non-stop mee bezig en er gaat ontzettend veel werk inzitten. En het schiet ook niet op met als de stroom in Paramaribo weer eens voor een middag uitvalt. Dus even geen zwembad bezoekjes en uitgaan voor mij, maar ik heb dan ook een leuke week in het vooruitzicht! Ik heb de nutrienten die in de verschillende voedingsmiddelen zitten van bijna alle afdelingen in de Zoo doorberekend. Dus de volgende stap wordt het vergelijken van de diëten en kijken of en zo ja waar er aanpassingen gemaakt kunnen worden. Natuurlijk met de hulp van mijn begeleiders (diervoeding experts) in NL.
Verder is ook het nieuwe apeneiland in Paramaribo Zoo af. Dus kunnen de Kwata apen (slingerapen) na vele jaren heerlijk van hun nieuwe 'vrijheid' genieten. Dus voor iedereen die naar Suriname komt of hier al zit..... ff een tripje naar de Zoo doen!!!

Toedels!!!


  • 11 Juli 2008 - 19:42

    Annemiek:

    Hey hey...

    Fawaka?

    Hoe is is daar met jullie? Allemaal goed aangekomen? Heerlijk aan het genieten van de witte stranden het de mooie blauwe zee? Nog verkouden?

    Hiero gaat het prima. Stage gedaan, salsales geweest en uiteten geweest met Audrey. Ze heefth et echt verschrikkelijk met de muggenbulten. Er komt namelijk op elke muggenbult een blaasje waar de hele tijd volgt uit komt. Een soort blaar op een muggenbult. Ze is al naar de dokter geweest en zit nu aan de antibiotoca. Van het weekend gaan Audrey en ik samen met 4 andere meiden naar Matapika (hoe je het ook schrijft haha). Daan, ook geweest. Je hebt vast verteld masar mijn hoofd is echt een vergiet......

    Geniet er lekker van en tot volgende week!

    Groetjes Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2008

Recente Reisverslagen:

06 September 2008

Little peace of heaven.....

23 Augustus 2008

The end is near...

11 Augustus 2008

Mmmmm boomkip

25 Juli 2008

Beestachtige pannenkoeken

17 Juli 2008

Een wereld van verschil!

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 18585

Voorgaande reizen:

12 April 2008 - 02 September 2008

Suriname 2008

Landen bezocht: