Hello, Goodbye - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu Hello, Goodbye - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu

Hello, Goodbye

Door: Marolinda

Blijf op de hoogte en volg

25 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

Nou heb twee drukke stageweken achter de rug. Ontzettend veel rekenwerk.... just what I love :-(
Verder best rustig. Eigenlijk stond de hele week in het teken van nathalie's vertrek. Lekker veel samen in de hangmat gehangen filmpjes kijken en uit eten geweest. Het laatste weekend ben ik met Nat en Daan samen met Jimmy en Miguel (twee Nederlandse Surinamers die ik via Nathalie heb leren kennen) naar Waterland geweest. Dat is ook een resort aan de Suriname rivier waar je kan zonnen en zwemmen (naast White Beach). Heerlijk gerelaxed en tussen de regenbuien door liggen zonnen. Natuurlijk waren we op tijd terug voor het voetbal dat tegen 4 uur begon. Deze wedstrijd hebben Daan en ik gewoon thuis gezien. Tja en het resultaat van de wedstrijd weten we natuurlijk allemaal....

S'avonds zijn we met z'n 5 jes uit eten geweest om Nathalie's laatste avond in Suriname te 'vieren'. We zijn gaan hotpotten. Bij hotpotten staat er een grote pot op tafel waarin hete bouillon zit. Een deel was pittig en de andere neutraal (tja wel voor Chinese begrippen dan he..) Je kon dan verschillende soorten rauw vlees en groenten bestellen en deze deed je dan in de pot totdat ze gaar waren. Ik moet zeggen dat het erg lekker en gezellig was. Helemaal met het shotje Ginseng drank dat we na afloop achterover sloegen. Het zat in een glazen pot vol met ondefinieerbare wortels en ander prut. Nou het shotje sloeg bij iedereen goed in!!

Hierna zijn we wezen stappen in Zsa Zsa Zsu, waar we Edgar Davids tegen kwamen. Laatst waren we tijdens het pokeren ook Winston Bogarde tegen gekomen. En a.s. zondag komt Clarence Seedorf naar Paramaribo Zoo. Tja gekkenhuis :-P

Op zondag was het dan zo ver. Mijn aller aller beste vriendinnetje in Suriname ging naar huis. Of zoals ze mij noemt op haar blog; m´n sidekick! Trouwens als jullie in detail willen lezen wat ik elke dag heb uitgespookt hier in Suriname kan je deze link checken www.nisb.iblogs.be. Het zotte Belgje schreef namelijk elke dag wat voor het thuisfront......... Tja sorry vind jullie heel leuk en aardig maar DAAR begin ik niet aan!!

Zondagochtend zijn we snel nog naar de Javaanse markt geweest omdat Nathalie wat fruit mee wilde nemen naar huis. Dat moest nog ergens bij gepropt worden. Dus de cacaoboon en andere tropische vruchten in haar oversized handbagagekoffer gepropt. Ben benieuwd of ze daarmee door de douane is gekomen.
En toen was het zover, om 13.30 kwam het busje haar ophalen. Snel een grote knuffel en dat was dat. Nog even een foto gemaakt van de wegrijdende bus en een paar traantjes weggeslikt. Nou moe... :-( Ben nu aan t afkikken zit nu al op 3 dagen zonder Nathalie gezien te hebben.... een record!! Ga je echt missen Belgje! Tot 15 september!!

Maar er is licht aan de horizon (hahaha)...... nog 38 nachtjes slapen........ en dan komt INGE naar SURINAME!!!! Dit weet ik al voordat ik op stage ging, maar tis ongelooflijk dat het nu bijna zover is!! Ik kan niet wachten liefie :) :) :) Heb al veel dingen die ik je in elk geval moet laten zien, proeven of op andere manieren moet laten ervaren!! You too will fall in love with Suriname!!

  • 26 Juni 2008 - 10:20

    Inge:

    :-) :-) :-) :-)

  • 26 Juni 2008 - 14:09

    Oma:

    Lieve Marolinda,
    Hier is weer een berichtje van je Oma. Wat sneu dat jouw vriendin nu weg is, maar waarschijnlijk ga je haar wel opzoeken in België. Gelukkig komt binnenkort Inge, dus dan kun je met haar weer rondreizen. Lieve schat, hier in Amsterdam is alles goed. Lekker warm. Het weer is mooi.
    Met je broer gaat het ook goed. Dus beter kan niet. Heel veel plezier nog en tot het volgende bericht.
    Veel liefs en kusjes van Oma (en van Olga en Jadran natuurlijk).

  • 27 Juni 2008 - 10:53

    Martine:

    Heeej maro. T klinkt weer gezellig daar, hoop dat t zo blijft ook al is nathalie nu weg. Ben nu 4 weken aan het werk maar heb het gelukkig nog niet heel druk, nog een beetje aan het inwerken. Zal binnekort wel weer eens een mailtje sturen (is de bedoeling), als ik een keertje tijd heb. Kus

  • 30 Juni 2008 - 15:24

    Kim:

    Haaaajjj lieve lieve Maro,

    Hoe gaat het met je? Heb de dramatische verhalen over het afscheid van Nath gelezen, echt heel jammer dat ze weg is nu.
    Nu kan haar verwerkingsproces beginnen haha. Ik ben namelijk nu zo'n 19 dagen in Belgie en ik mis Suriname ZOOOOOO..... Ik dacht dat het minder zou worden, maar het wordt steeds erger. Ik denk er zo vaak aan terug en moest ook heel vaak weer aan jullie denken, daarom dat ik je blog nog eens ben gaan opzoeken. Ik zie dat jullie het daar nog fantastisch naar jullie zin hebben en nog een leuke tijd met Nath hebben beleefd! Mooi zo!!! Ga zo gewoon door, want meid, je moet voor twee genieten haha (ook voor mij dus).

    Tot schrijfs!!

    Wan bigi bosi,
    Kimmie
    X


  • 02 Juli 2008 - 07:47

    Sannevdlinden9@hotm:

    Hoi,
    Ik wilde even zeggen dat ik het echt super vind dat je stage loopt in Paramaribo Zoo. Zo'n voedingsanalyse kunnen ze heel goed gebruiken. Zelf heb ik daar ook stage gelopen in 2006 (aug-nov). Tijdens deze stage hebben we het voor elkaar gekregen dat ze o.a. een voedselruimte hebben gemaakt i.p.v gewoon wat fruit en groenten mee te nemen in kruiwagens en gewoon maar wat geven. Vorig jaar zijn we terug geweest maar hebben we ergens anders stage gelopen (Green Heritage Found). Er is wel al veel (positief) veranderd in de Zoo, maar ze zijn er nog lang niet! Er zouden meer mensen moeten zijn net als jij! Loop jij eigenlijk stage via Van Hall? Wij liepen stage via de HAS.
    Sannelizette.waarbenjij.nu
    Nog een hele leuke tijd gewenst!

    Groetjes Sanne

  • 03 Juli 2008 - 08:03

    Samira:

    Hej Marolinda, leuke verhalen heb je op je site!
    Je zei laatst dat je ook naar Curacao gaat, leuk joh.
    Ik weet niet hoelang je er blijft, maar het lijkt me leuk om een keer wat agf te gaan spreken omdat ik er dan dus ook ben. Hoop dat je daa rff de tijd voor hebt haha. Nou laat het me maar weten via een mailtje ofzo. Ik vertek 6 Juli en ga 6 augustus weer weg.
    xxSamira

  • 05 Juli 2008 - 17:49

    Els:

    Haaai knapperd!

    Alles daar nog strak in je acrobatenpak? Al nieuwe vriendjes en vriendinnetjes kunnen maken nu nathalie weg is?
    Ik ben al helemaal terug geintegreerd in de belgische maatschappij (al een 13euro feestje en een schraal campingtripje achter de rug gehad..)! Maar ik mis Suriname stiekem ook wel een beetje ze! Zeker als je der zo op terugkijkt was het wel een zalige ervaring. Ben blij dat jij er ook was want jij bent wel een dollerd (hoewel je niet weet wat je van me moet denken haha)!!!!
    Nog veeeeeel plezier, veel succes met de stage én natuurlijk ook met andere dingetjes he ;)!

    Geef de lieve aapjes in de zoo een handje van me!

    Dikke kus
    Els*

    PS: Heb da liedje van Daddy don't ... is geyoutubed en het is van queen ifrica ofzoiets!

  • 06 Juli 2008 - 18:36

    Inge:

    Maroo! btje jammer kan je foto's niet bekijken op de computer bij mijn ouders... Alles nog gezellig daaro Maro? ;-) 2 augustus komt steeds dichterbij... OLÉ ben de dagen aan het aftellen :-) xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2008

Recente Reisverslagen:

06 September 2008

Little peace of heaven.....

23 Augustus 2008

The end is near...

11 Augustus 2008

Mmmmm boomkip

25 Juli 2008

Beestachtige pannenkoeken

17 Juli 2008

Een wereld van verschil!

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 18585

Voorgaande reizen:

12 April 2008 - 02 September 2008

Suriname 2008

Landen bezocht: