Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu

Eerste week zit erop!

Door: Marolinda

Blijf op de hoogte en volg

21 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Bedankt voor alle reacties en lieve mailtjes!! Ik heb eindelijk tijd om rustig in een internetcafe te zitten.

Mijn appartement is helemaal top! Ik heb een eigen keukentje met koelkast, waterkoker en magnetron! En ook WARM WATER en eigen douche en toilet en airco! Dus allemaal heel relaxed, zeker aangezien ik nog geen stagiair tegen ben gekomen die ook warm water EN airco heeft!!

Af en toe kruipt er een kakkerlak door de kamer maar dat hoort erbij.. En het continu doorgaande hondengeblaf 's nachts en het weer opgegeten worden door alle insecten neem ik ook voor lief! Want het heerlijke zonnetje en de relaxete mensen maken alles helemaal goed! :-)

Ook mijn stage is bevalt uitstekend. Het appartementen complex ligt op 20 minuutjes lopen van Paramaribo Zoo. Dus elke ochtend loop ik er op m'n gemakje heen. Er werken 5 dierverzorgers allemaal in de 20 en erg aardig, dus tis allemaal erg gezellig. Ik ben vandaag begonnen met het afwegen van het voer voor de kleine zoogdieren. Vorige week liep ik nog gewoon een beetje met iedereen mee. Paramaribo Zoo is natuurlijk niet te vergelijken met een Europese dierentuin, maar is sinds het bezoekje van Gul en mij 2 jaar geleden positief veranderd. De hokken en kooien zien er beter uit en er zijn hekken geplaatst zodat men niet meer alle dieren kan aanraken en voeren. Ook zijn er een aantal nieuwe diersoorten bijgekomen.

Zoals elke dierentuin heeft Paramaribo Zoo ook jonge dieren en die zijn zoals altijd erg lief. Zo hebben ze een roodhandtamarin van 2 weekjes oud (de helft van m'n hand) die via een spuitje pap gevoerd krijgt. Ook zijn er baby anaconda's en boa contrictors die met hun 30 centimeter ook nog lief zijn, en bij vasthouden je vingers willen wurgen. Hahaha. Verder is er een kleine miereneter "Miertje" genaamd en een erg luidruchtige reuzen otter.

De meeste dieren zijn erg aan mensen gewend omdat ze als jong dier bij mensen thuis hebben gezeten. Of omdat ze erg gewend zijn aan het menselijk contact toen de bezoekers nog dichtbij de kooien konden komen. Natuurlijk niet goed voor de dieren. Maar het heeft toch wel wat dat je elke aap (vooral de kwatta apen zijn erg aanhankelijk) kan knuffelen en een beetje kunt vlooien.

Ik zit tot volgende week in het appartementen complex. Er logeren vooral ouders die bij hun kinderen op bezoek komen dus ben wel blij dat ik volgende week naar een studentenhuis ga.
Verder ben ik donderdag uitgeweest naar de nieuwe club Havana Lounge en zaterdag heerlijk wezen zwemmen. Gisteren ben ik met mijn bovenbuurvouw Tineke (stagiaire geneeskunde)op uitnodiging van een paar jongens naar een basketbaklwedstijd geweest. Was erg gezellig! Heel grappig was dat het verliezende team hun koelbox met ijsblokjes en al het veld op smeet.... terwijl er daarna nog een wedstrijd gespeeld moest worden.... tja Suriname!

Nou dat was het wel weer voor nu. Foto's komen de volgende keer want heb het geprobeerd en het gaat hier wel erg traag...

Dikke kus,

Maro


  • 23 April 2008 - 11:20

    Inge:

    He Maro!!!
    Ik ben blij dat je het gezellig hebt! jeuj! Mis je wel hoor... haha. Ik mail je snel weer!
    Love you!

  • 23 April 2008 - 13:52

    Oma:

    Lieve Marolinda,
    Ik houd van je. Heb een hele goede tijd daar en vooral erg veel plezier.
    Wat heerlijk dat je zo'n lekker appartement hebt gevonden. Ik hoop dat het studentencomplex net zo goed is als dit.
    Zoals je begrijpt wordt dit getypt door Olga. Ik zal proberen deze week nog iemand te vinden die nog eens kan kijken of er bericht is.
    Veel liefs van je oma en je tante en tot de volgende keer maar weer.

    Oma.
    Olga.

  • 27 April 2008 - 22:32

    Max:

    Hallo dan!

    Leuk om te lezen. Ik hoop dat je het naar je zin hebt. Ik heb een paar smsjes gestuurd, maar krijg geen ontvangstbevestiging, dus weet niet of je die wel krijgt.

    Laters!!

  • 28 April 2008 - 11:40

    Antoinette En Nancy:

    Hoi Marolinda,

    Zou jij de groeten willen doen aan dhr. Altenberg van de Suriname Zoo. Hij is de directeur.
    Doe hem de groeten van Nancy Zschuschen.

    Thanks Antoinette en Nancy

  • 28 April 2008 - 11:43

    Papa En Antoinette:

    Wij hebben ook geprobeerd te bellen, maar jij kon ons niet horen, wij jou wel.
    Is onze SMS over gekomen?

    groetje Papa en Antoinette

  • 28 April 2008 - 15:45

    Anja:

    Hey Maro,

    Je hebt het wel getroffen met je appartement! Fijn om te horen dat het daar leuk is, kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dat het niet is. Veel plezier en tot gauw!

    x

  • 30 April 2008 - 15:47

    Claudia:

    Hoi Maro!
    Zoals je ziet heb ik je site opgezocht. Fijn dat je het zo naar je zin hebt want anders zijn vijf maanden wel erg lang!

    Het is hier koninginnedag en dus heb ik lang over mijn poezenronde gedaan i.v.m de hoeveelheid "rommel" met aanhangende feestvierders. Wel gezellig hoor en lawaaierig! Het lijken wel surinamers op zo'n dag......hi,hi.

    Met de beide meisjes gaat het geweldig.
    Ze zijn vriendinnetjes aan het worden en gaan gezamelijk op dezelfde bak, zodat JJ straks aan ander grit is gewend. Klontvormend dus hardstikke fijn.
    Ze jakkeren iedere avond als gekken door het huis. Via de terrasdeur naar buiten, via het raam er weer in en dan een ronde door hal en kamer. Verder is JJ duidelijk al iets ouder dan Choco en ligt dan ook vervolgens uitgetelt op een keukenstoel, die zij zich heeft toegeeigend.
    Kortom alles prima.

    Wat heerlijk al dat jonge grut in de Zoo en wat goed dat je toch iets aan de omstandigheden hebt kunnen doen en wellicht ook deze keer iets kunt betekenen voor de dieren daar!

    Tot een volgende mail en een lieve groet van Claudia.

  • 30 April 2008 - 18:52

    Martine:

    Hi maro..
    zoals belooft schrijf ik ook nog een berichtje!!!
    Ik wou dat het al 1 juni was want ik wordt nu toch wel behoorlijk gestresst van dat ik binnen 1 maand afgestudeert moet zijn... wil ook wel lekker relaxet in suriname zitten :D. Heel veel plezier nog.. zal proberen binnekort ook nog eens wat uitgebreider te emailen over al mijn zeer spannende belevenissen (:S).
    Waar blijven die foto's nou ;)
    kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2008

Recente Reisverslagen:

06 September 2008

Little peace of heaven.....

23 Augustus 2008

The end is near...

11 Augustus 2008

Mmmmm boomkip

25 Juli 2008

Beestachtige pannenkoeken

17 Juli 2008

Een wereld van verschil!

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 18588

Voorgaande reizen:

12 April 2008 - 02 September 2008

Suriname 2008

Landen bezocht: