I'm loving it - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu I'm loving it - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marolinda - WaarBenJij.nu

I'm loving it

Door: Marolinda

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Bedankt voor alle reacties!! Tja het probleem met mijn Surinaamse nummer.... Ben er dus nu achter dat mijn smsjes niet aankomen.... dat verklaard een hoop. Begon al te denken dat bepaalde mensen mij gewoon negeerden :-). Wel heel stom dat het geld wel wordt afgeschreven van smsjes naar Nederland en ik gewoon een ontvangstbevestiging krijg. Tja anywayz ik kan smsjes wel gewoon ontvangen dus blijf maar sturen dan mail ik terug!!!

Nou echt een super tijd gehad. Zaterdag lekker wezen zwemmen in Puerto Alegre (sjiek zwembad waar vooral veel Brazilianen vertoeven) met Nathalie (jaja klemtoon op ie hahaha ;-) ) een gezellige meid uit Antwerpen die Marketing studeert. De eerste keer aan het zwembad zonder een regenbui! Tja je merkt wel dat de grote regentijd aan het beginnen is. Maar gelukkig klaart het hier van de ene op het andere moment weer op. En zwemmen in de regen als het nog steeds 34 C is is zeker geen straf! En zaterdagavond met Nathalie naar een Metal & Rockfestival geweest. Een jongen bij mij in de Zoo (Farid) is drummer in een rockband en die gaven een optreden. Ik vind het altijd wel leuk om niet zo touristerig bezig te zijn, just blending in a bit! En het was erg gezellig maar aangezien we de volgende dag een tripje gingen maken gingen we om 02.00 toch maar naar huis, jammer liep de show 2 uur achter en had Farid nog niet gespeeld.

Die zondag dus het eerste tripje gehad. Niet erg veel slaap gehad maar met het vooruitzicht van lekker liggen zonnen natuurlijk geen geklaag! Ik ging met 6 andere meiden naar Braamspunt. Dat is een vissersdorp aan het Noord Westelijke puntje van Commewijne, ongeveer 1,5 uur met de boot vanaf Noord-Paramaribo. Men zei ook dat er veel dolfijnen te spotten zijn.... maar helaas niets gezien. Misschien ook omdat we een uur later vertrokken dan dat we met onze gids afgesproken hadden.... en dolfijnen spot je vooral vroeg op de dag. Op het vissersdorpje aangekomen hebben we lekker liggen zonnen, beetje zwemmen en wandelen.

Dinsdag avond uit eten geweest in het enige Pannenkoeken restaurant in Suriname. Waar je uit 200 verschillende pannenkoeken kan kiezen... Vooral veel hartige met kip, tomaat enzo, zodat het eigenlijk een soort pizza's worden.

Woensdag natuurlijk Koninginnedag. Aangezien het hier geen feestdag is moest ik overdag gewoon werken. 'S avonds waren er verschillende feesten voor studenten en stagiaires speciaal voor Koninginnedag. Geen oranje in mijn koffer te vinden dus de dag ervoor even naar de Maretraite Mall geweest om iets oranjes te halen. Wel leuk dat je aan de andere kant van de wereld wel een sterke behoefte hebt om allemaal in het oranje naar elkaar toe te trekken. Ook onze nagels kregen een mooie oranje kleur! (Die ik er gisteren pas heb afgehaald aangezien nagelakremover wat moeilijk te verkrijgen is hier) Ik heb zelfs een van de Belgische meiden zo gek kunnen krijgen haar nagels oranje te verven. Ze waren trouwens wel met z'n drietjes de enige die zich niet in oranje gestoken hadden. Want nee dat kan niet als Belg! Ach ik vond het niet echt ambetant zoals de drie Antwerpse meiden zouden zeggen. :-D.
Ik zit trouwens in een heel gezellige buurt. Er zitten hier 4 studentenhuizen bij elkaar in 2 straten dus er is altijd wel iemand om iets mee te gaan doen. Ook zit ik heerlijk in het centrum zodat ik gewoon de stad in kan lopen. Wel vervelend dat de winkels hier al tegen 3-en sluiten zodat ik na mijn stage meestal geen tijd meer heb om te shoppen. Ach aan de andere kant zijn de supermarktjes wel tot 22.00 open, heerlijk! Nadat we een fles Borgoe (Rum van Surinaamse bodem) en cola hadden gehaald gingen we richting het oranjehuis (oranje geverfd studentenhuis) aan het einde van mijn straat voor de pré-party! Daar hadden de stagiaires in het huis een geluidsinstallatie gehuurd, dus alle bakra's hossen op vooral Nederlandstalige muziek! En natuurlijk alle buren uit de ramen meekijken, en in tegenstelling tot in Nederland vonden de buren het alleen maar gezellig. Daarna besloten om met de Belgen mee te gaan naar een Oranjefeest in de stad. Het was heel erg gezellig vooral door de VELE heerlijke coctails! En met een beetje sjansen hoef je je portomonaie niet open te trekken. :-D
Na de super gezellige avond wel weer vroeg op om het voer van de vogels voor en terug te wegen. Want ja het werk in de dierentuin gaat gewoon door...

Afgelopen vrijdagavond met Tineke naar het Youth Prair Festival geweest. We wilde wel eens zien wat dat inhield. Eigenlijk een soort EO-jongerendag.... maar dan voor het Carabisch gebied. Was best leuk om eens mee te maken. En eindelijk een gospelkoor gezien en gehoord en heerlijk staan meezwingen!! Alleen het continue gebid was wat minder.... maar ach weer even multi culti doen he!
Zaterdag uitgeweest naar Starzz. Was echt super rustig toen we binnenkwamen maar kwam uiteindelijk toch wel wat volk binnen. Toch vind ik ondanks dat Starzz wel airco heeft Havana Lounge veel gezelliger.

Ik ben niet alleen aan het feesten hoor. Ben ook druk bezig in Paramaribo Zoo. Ga nu ook zaterdag naar de Zoo dus kan alleen zondag uitslapen. Was vorige week begonnen met het terugwegen van voer. Dus voor alle leken onder jullie das het wegen van het voer dat is vermorst van de vorige dag. Dus lekker tussen het inmiddels verrot fruit en insecten de stukjes fruit identificeren en per soort terugwegen. Zodat ik uiteindelijk van elke diersoort weet wat ze precies binnenkrijgen. Aan het eind van de maand ga ik de nutrienten doorberekenen en dan weet ik wat ze tekort of juist teveel krijgen. Uiteindelijk zullen waar nodig de diëten worden aangepast met voedingsmiddelen die lokaal te verkrijgen zijn natuurlijk. Helaas geen kant- en klaar brokken en supplementen zoals Carmix verkijgbaar hier..

Nou verder begin ik morgen met salsales! Das elke dinsdag en donderdag twee uur swingen! En als ik zie hoe stelletjes hier salsa dansen... wouw... ik hoop dat ik half zo goed kan worden!!

Nou hier zijn jullie wel even zoet mee he? Als het goed is moet het lukken om de foto's up te loaden. Foto's van 10 megapixel zijn kennelijk te groot voor de waarbenjij.nu site dus maak nu foto's met wat minder pixels om ze zo wel te kunnen plaatsen. So enjoy!!

Liefs,

Maro

  • 06 Mei 2008 - 11:39

    Danitsja:

    He marootje,

    Zo te horen heb je het reuze naar je zin in Suriname en op je stage. Ben blij voor je. Leuke foto's

    Groetjes

  • 06 Mei 2008 - 17:34

    Veerle:

    Hei Maro,
    Het lijkt me daar wel gezellig! Veel beter dan hier, met alleen maar werken en nog eens werken...
    Leuk dat je goed overeenkomt met Belgen, maar dat wist je eigenlijk toch al?!

    Hou je goed en geniet tenvolle!

    Dikke kus,
    Veer

  • 12 Mei 2008 - 06:39

    Jeannette:

    Hey Maro :)
    Het klinkt allemaal echt helemaal geweldig joh!!! Je doet ook echt zo ontwijs veel. Dat wil ik ook, dat wil ik ook! Haha!!
    Lekker veel feesten toch wel, en gelukkig heb je daar al veel leuke mensen ontmoet. Dat scheelt meestal al een heel stuk. Plus dat het daar natuurlijk ontzettend lekker weer is, dat maakt het nog prettiger allemaal.
    Gelukkig is het hier nu ook heel lekker warm! Lekker naar het strand enzo. Beetje bijbruinen!
    In de dierentuin bevalt ook goed? Je vindt het nog steeds leuk waar je mee bezig bent? Leuk met al die beestjes die aanhankelijk zijn. Het is idd voor hun iets minder prettig, maar het geeft wel wat extra's voor jou.
    Ik heb idd maar iets aangepakt van werk wat gelijk voor handen was. Mijn probleem is gewoon ook dat ik helemaal geen idee heb wat ik nu precies wil. Beetje jammer... maar goed, kom ik wel weer een keer achter denk ik zo...
    Nou meissie, ik spreek je vast snel weer een keer. Heel veel plezier daar, geniet ervan!!!
    En lief zijn voor de beestjes ;)
    Liefs

  • 12 Mei 2008 - 18:26

    Inge:

    He poepchinees!!!
    Ik heb je net ook ff gemaild hoor... maar leuke foto's en leuke dingen!! Enjoy whoohooo!!!.....
    Nog 2 maanden en 19 dagen...;-)
    luv ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2008

Recente Reisverslagen:

06 September 2008

Little peace of heaven.....

23 Augustus 2008

The end is near...

11 Augustus 2008

Mmmmm boomkip

25 Juli 2008

Beestachtige pannenkoeken

17 Juli 2008

Een wereld van verschil!

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 18587

Voorgaande reizen:

12 April 2008 - 02 September 2008

Suriname 2008

Landen bezocht: